D+ Simulator 70 x 17 x 36 mm
749,-
- Kortslutningssikker
- Beskyttet mot fuktighet
- Intelligent
Produkt informasjon
En intelligent spenningsevaluering av brytertersklene unngår kontrollfeil i tilfelle spenningsfall eller topper. Den dynamiske terskelgjenkjenningen unngår å svinge rundt byttepunktene når du bytter veldig store belastninger. Visningen av koblingstilstanden utføres av en lysdiode. Det elektroniske systemet er beskyttet mot fuktighet; tilkoblingen skjer i den bakre koblingsboksen ved hjelp av en pluggskrue som kan plugges inn. Klemmens rangering er 12 V / 0,5 A, den er kortslutningssikker og overbelastningssikker og av typen PNP, pluss utgang, belastning bakken.
Intelligent deteksjon av motoren som kjører
(også for Euro 6 -biler)
Hvis flere forbrukere bare skal slås på når motoren er i gang (dynamoen leverer strøm) eller hvis forsyningsbatteriet skal lades optimalt via en ladeomformer mens du kjører, brukes generatoren D+ -signal vanligvis for kontroll.
Ofte er imidlertid dette signalet ikke tilgjengelig i bilen eller er det ikke lenger tilgjengelig med nyere generatorer. VOTRONIC D+ -simulatoren kan hjelpe her. Den genererer et spenningsstyrt (f.eks. Fra startbatteriet) et tilsvarende signal for et (cut-off) relé eller en ladeomformer. Andre mulige bruksområder er kontroll av flere forbrukere som bare skal aktiveres når batteriet er tilstrekkelig ladet, f.eks. slå på et klimaanlegg mens du kjører eller bytter kjøleskap, kald eller varm boks til 12 V omborddrift.
I nyere kjøretøy (Euro 6) er en spenningsstyrt simulering av D+ -signalet ofte ikke lenger mulig på grunn av de energioptimaliserte dynamokontrollene. Det er her den nye VOTRONIC D+ Simulator PRO spiller inn.
Den fungerer uavhengig av generatorens lademodus, da den genererer signalet ved å gjenkjenne vibrasjonene til motoren som kjører. Dermed er den egnet for alle kjøretøytyper i alle år med konstruksjon. For å bygge bro mellom start-stopp-faser (f.eks. Ved trafikklys) eller stop-and-go (f.eks. I trafikkork), har den nye D+ Simulator Pro en justerbar utkoblingsforsinkelse. I tillegg forhindrer en innebygd ladespenningsmonitor uønsket aktivering ved eksterne vibrasjoner, for eksempel for fergeturer.